Fokus……fokus

Posted: 02/16/2011 in BERJENAKA BERSAMA ZM

Pada suatu hari yang tenang terdapat dua orang pelajar geomatik yang sedang melakukan kerja terabas di tepi sebuah bukit.

Aiman: Aduh, JPA tak masuk lagi. Aku dah kering dah ni.
Zafran:Boleh tak kau tolong aku, Man?
Aiman: Apa dia?!!
Zafran: Boleh tak kau tolong fokus sikit. Dari tadi asyik bising je pasal JPA kau.
Aiman: Aku fokuslah ni, tak nampak ke aku catat semua bacaan ni.
Zafran: Kalau macam tu, biar aku pulak yang catat kau observe pulak.
Aiman: Iyela.

Tiba-tiba, telefon bimbit Aiman berbunyi,(Ting,Ting……Ting,Ting)

Aiman: Yeah……..JPA dah masuk dah hari ni. (……sambil melompat kegembiraan)
Zafran: Hati-ha…..

Belum sempat Zafran memberi amaran, tiba-tiba Aiman dengan tidak sengaja menolak total station yang berada di situ. Apalagi, total station tu pun jatuhlah. Aiman dan Zafran hanya kaku melihat total station itu berguling-guling jatuh menuruni bukit.

Zafran: Man, tadi kau cakap JPA kau dah masuk kan?
Aiman: Aiman tak kisah. (……bergenang air mata……)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s